5 כללי ברזל לעיצוב באנר נכון ויעיל
בעולם השיווק שמתנהל במגרשי האינטרנט, אי אפשר להתעלם ממודעות הבאנר ברחבי הרשת, כאחד מכלי השיווק המשפיעים ביותר. הבאנר, שנחשב לכלי פרסומי קריטי בבניית מותגים ומשיכת קהלים, יכול להיות אפקטיבי במיוחד ביצירת מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאלים, אם הוא מתוכנן נכון ומדויק.
מה עושה את הבאנר לכל כך יעיל? ואיך יוצרים את הבאנר האידיאלי לקהל היעד המבוקש?
כלל 01. הגודל וחרדת ביצוע
על מנת שהמודעה שלך תוצג כראוי ברשת, כדאי להקפיד לעבוד עפ"י הנחיות הגדלים שסופקו על-ידי חברת גוגל העולמית. עפ"י גוגל, קיימים ארבעה גדלי באנר פופולריים שנחשבים כבעלי הביצועים הטובים ביותר:
336 × 280 מלבן גדול,
300 × 250 מלבן בינוני
728 × 90 Leaderboard,
ו- 160 × 600 Skyscraper רחב.
• קיימים גדלים מובנים נוספים, נפוצים פחות. הגדלים נמדדים בפיקסלים.
כלל 02. מסר אחד - פשוט וחד
מודעה שמוצפת במסרים, תמונות ואלמנטים אחרים תבלבל את הגולשים והם יעברו הלאה להמשך העמוד במהירות. כדאי לשמור על עיצוב פשוט וברור כמה שניתן. הגולש הפוטנציאלי ישקיע במבט חטוף וההשפעה צריכה להיות מיידית. בשימוש במספר צבעים מינימלי, גופנים ואלמנטים אחרים שנחשבים מסיחי דעת, המסר יקפוץ לעין ויתפוס את הצופה בעמוד.
דרך קלה להבנת חשיבות פשטות הבאנר היא להתייחס לכרזה כאילו הייתה לוגו. הלוגו, בדר"כ בעל אלמנטים מינימליים עם צבעים וגופנים אחד או שניים, כך גם כרזת פרסומת מדויקת המותאמת למסר הלקוח.
כלל 03. מקליק מי שמקליק
כפתורי הלחיצה בבאנר יכולים להגדיל את קצב הלחיצה ו"הקליקים" אל אתר הלקוח. לחצן לפעולה וכמוהו גם לחצן מיקום, יכולים לעשות את השינוי ולקרב את הלקוח הפוטנציאלי אל היעד.
כדאי שהלחצנים יהיו בצבעים מגוונים, שונים מאלה הנמצאים בשימוש ברקע. ערכת צבעים זו תבטיח ניגודיות לעיני הגולשים ותעלה את הסיכוי להכניס את הגולש לבדיקה מעמיקה יותר באתר.
כלל 04. גוף הטקסט וראש הכותרת
ביצירת כרזה מעוצבת יש לשים לב להפרדה ברורה בין סוגי הטקסט. מומלץ מאוד לשקול שני דברים חשובים כשמקבלים החלטות עיצוב בנושא. ראשית, הכותרת בכרזה צריכה להיות נועזת וגדולה בגודל גופן שונה ובערכת צבעים אחרת. שנית, גוף הטקסט הוא בעצם סך הטקסט בפועל, צריך להיות לפחות ב- 4 גדלי גופנים קטן יותר מהכותרת. בדרך זו, אפשר ליצור אפקט מנוגד ויעיל בין שתי הקטגוריות החשובות של טקסט הבאנר.
כלל 05. גודל X מהירות = יעילות
על מנת שכרזת הפרסום שלך תעלה בקצב הנכון ותיחשף לקהל היעד באתרים השונים, כדאי להקפיד שגודל המודעה לא יעבור את ה- KB150. כשגודל המודעה הוא מסיבי שרתי האתרים עלולים להיתקל בקושי והכרזה תתפספס בפני הגולש שלא ימתין לטעינת הבאנר בדף. בדרך זו המפרסם מאבד את הרושם הפוטנציאלי מהמודעה וחוויית המשתמש תהיה עבורו גרועה.
מסקנה
עיצוב נכון של כרזה לעסק שלך, חיוני כדי להגדיל את הסיכוי להגיע לקהל היעד הרלוונטי. עיצוב יעיל, גודל באנר נכון ותקני, שימוש בצבעים מתאימים, בגופן ובתכנון מוקפד יצרו כרזה אפקטיבית ויגדילו את סיכוייך לחשיפה טובה.
• לשאלות בנושא, ניתן לפנות אלינו בשמחה.
ניתן לפנות ל- B-STUDIO
הסטודיו לעיצוב גרפי, קופירייטינג, בניית אתרים ומה שביניהם.
052-2991470